Трудове навчання

Трудове навчання створює сприятливі умови для професійного самовизначення учнів, сприяє розвитку творчості і конструкивних здібностей, морально-вольових якостей, культури праці, формуванню естетичного смаку. У процесі вивчення теорії і на практиці у них формується інтерес до певної професії. Особливу увагу слід звертати на знання і точне дотримання учнями правил безпечної праці, виробничої санітарії, особистої гігієни, ознайомлювати із заходами запобігання травматизму.

У підготовці учнів спеціальної школи до самостійного життя й праці провідне місце займає трудове навчання. Педагогічні працівники знайомлять учнів з цікавими та сучасними видами трудової діяльності. Нововведення стосуються різних технічних засобів і устаткування. На уроках використовується комп’ютер (покрокові інструкції, майстер-класи). Учні опановують нові види технік декору.

  1. Техніка плетіння з газетних трубочок.

Сьогодні новим та цікавим видом творчості є плетіння з газет. Початкові ази захоплюючого заняття проводяться на звичайних газетних сторінках. Це – безкоштовний матеріал, який є в достатній кількості у багатьох людей.  Шляхом плетіння діти виготовили кошики, капелюшки, кашпо, іграшки, шкатулки, вазони для ікебани, абажури, панно, будиночки для тварин.

2.Техніка декупаж.

Декупаж – особливий спосіб декорування, який створює на поверхні ефект розпису. Декупаж дозволяє перетворити будь-які, навіть найпростіші предмети або поверхні, в оригінальні та незабутні. Використовуючи цю техніку, учні декорували маленькі коробочки, скляні, пластикові, паперові, тканні поверхні. Роботи учнів було представлено на  обласних виставках «Різдвяна писанка», «Українська Великодня писанка».

3.Техніка виготовлення японської іграшки темарі.

2017 рік – Рік Японії в Україні. У закладі розроблено заходи за даною темою. У рамках цих заходів проведено майстер-клас «Виготовлення японської іграшки темарі».

  1. Валяння вовною (фелтінг). Учні створюють малюнок на тканині, об’ємні іграшки, панно, декоративні елементи, предмети одягу та аксесуари. Під час роботи розвивається образне мислення дітей, створюються умови для творчої самореалізації.
  2. Лялька-мотанка. Під час виготовлення ляльки-мотанки відбувається тренування рухів пальців і кистей рук, стимулюється мовний розвиток дитини, працездатність головного мозку. Учні вчаться правильно організовувати своє робоче місце, правильно розкладати інструменти, матеріали, акуратно прибирати відходи. При підведенні підсумків завжди звертається увага на те, щоб виріб мав приємно-естетичний вигляд.

Роботи учнів було представлено на обласних виставках «Різдвяна писанка», «Українська Великодня писанка», Всеукраїнських конкурсах «Український сувенір», «Знай і люби рідний край».

Уроки  трудового навчання за напрямом квітникарство проводяться в теплицях та на пришкільній ділянці, учні отримують знання та уявлення про догляд за ґрунтом і рослинами, правильним зрізанням квітів і оформленням букетів.

Уроки трудового навчання в 10-А класі

Уроки квітникарства у 8-в класі

Уроки квітникарства в 9-А класі

 

 

Уроки трудового навчання у 10-му класі


Тиждень трудового навчання та профорієнтації


Столярна справа. Урок у 7-А класі. Вчитель Єфременко І.Б.

juy

Профорієнтаційна робота

 Заклад освіти співпрацює з Харківським міським центром зайнятості, закладами професійної освіти міста Харкова, зокрема, з Державним навчальним закладом «Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості».  Представники закладів професійної освіти організовують презентації, виставки, зустрічі з учнями та їх батьками, ознайомлюють з умовами навчання та подальшого працевлаштування.


Твій вибір – твоє майбутнє